Project

General

Profile

Nápad #3006

Mazání kolejí

Added by Anonymous over 5 years ago. Updated over 5 years ago.

Status:
Nový
Priority:
Normální
Category:
-

Description

Mazání kolejí i v Brně. Viz článek na http://www.novinky.cz/domaci/359679-po-praze-jezdi-specialni-mazaci-tramvaj.html. Snižuje se tím prý hluk (problém v zástavbě) a také méně opotřebovávají samotné koleje a kola.

Related issues

Copied to Otevřená radnice - Nápad #3154: HJDjpanUfAk Uzavřeno 01/23/2015

History

#6 Updated by Anonymous over 5 years ago

#5 Updated by Dean Obritzhauser over 5 years ago

no, něco o hluku šalin vím, bydlím přímo nad nimy, na Medlovo náměstí, kde v noci i ráno mám přehled o jejich hlučnosti, jasně občas nějaká po rekonstrukci křižovatky zapískala, ale už se to obrousilo a neskřípají (nepískají), no teď zrovna jedna jen lehce, ale problém leží úplně někde jinde, řešíte teprve důsledek zvýšeného opotřebení kolejí, které plyne z nekvalitních podvozků, (obrazně řečeno z hranatých koles), mám uši a poslouchám, která šalina je v pořádku a která je na opravu a co je opravdu debilní, že jsou takové hranaté slyšet i ráno, při výjezdu. Mohu potvrdit, že je opravdu velký počet těch hlučných s hranatými kolesy. Než začnete brousit, zkontrolujte stav vozů, které opotřebení způsobují. Koleje se samy nezkřiví. No a další velice důležitý faktor opotřebení, následně hlučnost způsobuje špatné uložení kolejí. Nechci to pořád omílat, ale nějakou dobu jsem bydlel ve Vídni a tam tomu tak nebylo, stačí poslat Honzíka do světa na zkušenou a opsat ty vídeňské koleje a jejich uložení. Pak po nich mohou jezdit i ty nové několika násobně těžší nové modely šalin. Je to uzavřený kruh, dokud se řádně neopraví všechny koleje, které samozřejmě zase zvyšují opotřebení vozů, tak se velice těžko budou snižovat provozní náklady celkově. Pak se dá hovořit i o zatravnění kolejí, kde je to provozně možné, jako na nových sadech, kde je hluk z provozu zase o mnoho nižší. V první řadě, bych tlačil na udržovací práce na vozech, na jejich podvozcích. (výměna nebo osoustružení opět do pravidelného kruhu, osmiúhelník je málo)

#4 Updated by Ivo Vašíček over 5 years ago

  • Assignee set to Ivo Vašíček

#1 Updated by Hanka Kašpaříková over 5 years ago

Nejde jen o mazání kolejí, ale také o broušení, které, pokud mám informace, DPMB nedělá. Je třeba si k tomu zjistit informace a případně se na to zaměřit. Měly by se tím snížit náklady na opravy, když se budou dělat pravidelně udržovací práce.

Also available in: Atom PDF